۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۴۴۷۴۶
امام جمعه آبادان:

دعا زمینه خدمت رسانی به جامعه را فراهم می‌کند

دعا زمینه خدمت رسانی به جامعه را فراهم می‌کند
امام جمعه آبادان گفت: دعا انسان را مؤدب و سر سفره دین قرار می‌دهد و چارچوبی برای انسان تعیین می‌کند که زمینه خدمت رسانی به مردم صورت بگیرد.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه معاندان و غافلان از دین در پی گسترش سخنان باطل هستند، اظهار داشت: در بحث شیوع کرونا، تلاش‌های بسیاری برای زیرسؤال بردن دین و علما صورت می‌گیرد؛ در دین اسلام بسیار بر بهداشت تأکید شده است، اسلام در زمینه بهداشت دستورالعمل‌های الزامی و تشویقی دارد.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه اسلام بر شستن دست‌ها پیش و پس از غذا، مسواک و خلال زدن دندان ها، شست و شوی لباس ها، رعایت نظافت شخصی و استفاده از عطر تأکید دارد، عنوان داشت: اسلام برای خواب و بیداری انسان برنامه داشته و برای غذا‌های مصرفی نیز توصیه‌هایی دارد، برخی غذا‌ها را حلال و برخی غذا‌ها را حرام کرد؛ چنین توصیه‌هایی در ارتباط با سلامتی انسان است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه غافلان و معاندان از دین و محتوای دین آگاهی ندارند، گفت: عالمی که نخست بر رعایت مسائل بهداشتی و سپس توصیه به دعا می‌کند، گویای درک دقیق و عمیق از دین دارد، بسیاری از پزشکان اذعان کردند که علما، نظر پزشکان را بسیار مهم می‌دانند.

وی بیان اینکه نظرات پزشکان برای امام و رهبری لازم الاجرا بود، ادامه داد: نظرات پزشکی آن قدر برای رهبرانقلاب ارزشمند است که جلسات درس خارج و دیدار‌های عمومی با مردم و سخنرانی سالانه در مشهدمقدس را لغو کرد؛ مراجع و علما نسبت به نظرات پزشکان بسیار احترام قائل هستند که چنین امری در فضای مجازی بصورت خوب نشر داده نشد.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: توجه به حضرت حق و دعا برای حل مشکلات بسیار مهم است، در بحث کرونا توصیه‌های پزشکی رعایت و ادعیه قرائت شود، بسیاری از شهدای سلامت علی رغم رعایت همه مسائل پزشکی جان به جان آفرین تسلیم کردند؛ از این رو تنها رعایت مسائل بهداشتی کفایت نمی‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با بیان اینکه دعا یکی از راه‌های برون رفت از اضطرابات روحی و روانی است، بیان داشت: پزشکان تصریح کردند که اضطراب و استرس ابتلا به کرونا از خود کرونا خطرناکتر است؛ برای از بین رفتن اضطراب باید دعا و بخدا توکل کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه فضای مجازی از سوی منافقان و نامسلمانان آلوده می‌شود، تصریح کرد: دعا، انسان را مؤدب و سر سفره دین قرار می‌دهد و چارچوبی برای انسان تعیین می‌کند که زمینه خدمت رسانی به مردم صورت بگیرد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات